15 augustus, St Lucia

15 augustus 2021 - St Lucia, Zuid-Afrika

Vanmorgen heerlijk wakker geworden in een lekker bed. Na een ongelofelijk ontbijt,

20210815_08400920210815_083953

werden we om 10.45  opgehaald door Monzi tours om een boottocht op het meer van St Lucia te maken.

Hier gingen we heen om Hippo's en krokedillen te spotten.

DSCN0044_1DSCN0067Kan niet goed kiezen welke foto's ik moest plaatsen, dus het zijn er een heleboel geworden.DSCN0047_1DSCN0048DSCN0050_1DSCN0051_1DSCN0059_1DSCN0099DSCN0066DSCN0081_1DSCN0090_1De visarendDSCN0089_1DSCN0083_1De enige krokedil die we gespot hebben is deze.DSCN0085_1We konden alleen het oog zienDSCN0119_1Hier zie het staartje van een kleine krokedilDSCN0067

DSCN0057_1

Om 12 uur werden we weer terug gebracht naar ons verblijf.

We wilden nog wat ondernemen en gingen met z'n vieren nog in een klein gebied een safari doen met onze eigen bus.

We gingen naar Cape Vidal.

Voor we in de reserve kwamen zagen we deze beestjes.

DSCN0139_1

Het eerste dier die we daar spotten was een olifant. Die leek eerst heel ver weg maar werd steeds groter.

DSCN0147_1

DSCN0151_1

Daarna reden we langs een watertje en zagen een Hippo

DSCN0162_1

DSCN0157_1die op het land ging lopen

Een mooie vogel gespot

DSCN0179_1

DSCN0169Een aapje in de boom.

Op een gegeven moment zagen we op 10 meter afstand 2 kudu mannetjes vechten.

DSCN0193_1DSCN0194DSCN0197_1DSCN0202_1DSCN0207

DSCN0205

Nog water

buffels gezien

DSCN0218

Op een gegeven moment moesten we toch door omdat het park om 18 uur sluit.

Totdat we gehinderd werden door een grote olifant, die midden op de weg stond en geen plannen had om van de weg af te gaan. Er stonden ook nog 2 auto's voor ons en de eerste auto wilde achter de olifant vol gas voorbij de olifant rijden. Dat vond deze olifant geen goed idee. Hij ging voor de auto staan met zijn oren wijd, dat betekend dat je op moet passen.

DSCN0228_1DSCN0231_1

DSCN0232_1

Uit eindelijk ging de olifant van de weg af. We waren laat en de zon ging ook al onder en dat gaat hier erg rap.

DSCN0226DSCN0233_1

DSCN0236_1

Vanavond hebben Hennie en Ilze voor ons een braai gemaakt met ook wat traditionele zuid afrikaans eten. Zoals pap met een sausje, puddingbrood, mulva cake met custard. Het was allemaal even lekker.

Nou een heel verhaal. Hopelijk genieten jullie hiervan. Wij hebben volop genoten om zoveel dieren te kunnen spotten.

Morgen moeten we om 4.45 klaar staan, dan worden we opgehaald voor een full day Hluhluwe Imfolozi Park Big five Game Drive te gaan meemaken. Kort nachtje maar het zal zeker de moeite waard zijn.

de Dekkers

1. Olga:
    15 augustus 2021
    Het is hier ook genieten van je verhaal en de foto's.
    Voor morgen een hele mooie en fijne dag. Ik kijk al weer uit naar het verslag en de foto's
  2. Ilonka:
    15 augustus 2021
    Snap heel goed dat jullie genoten hebben en nog steeds aan het genieten zijn. Gave dag hoor vandaag. Echt leuk om mee te kijken en te lezen met jullie reis. Op naar de volgende😃
  3. Francisca:
    15 augustus 2021
    Wat veel dieren gespot vandaag! Mooi!
    Lekker slapen!
  4. Michael Dekker:
    Very nice!
  5. Beppe rikkie:
    16 augustus 2021
    Wat een tocht met de boot erg leuk
  6. Trudy:
    16 augustus 2021
    Geweldig Spannend wat jullie allemaal beleven Wat een gluiperd, die krokodil in het riet ,en elk klein dier is schattig! Maar die grote olifant, een beetje erg eng hoor!
    Jullie beleven spannende avonturen, en jullie eten en slapen lekker, fijn. op de nieuwe dag, weer lekker genieten, wij genieten met jullie mee!
  7. Caroline Holtkamp:
    16 augustus 2021
    Weer genoten hoor van jullie verhaal en de pracht foto's, komen een hoop herinneringen bij mij naar boven. Echt fantastisch wat jullie allemaal zien en meemaken. Geniet nog maar lekker!
  8. Gerard dekker:
    16 augustus 2021
    Ik vond het wel angstig toen ik meemaakte dat er zo`n grote olifant voor me op de weg stond. ik was blij dat hij in de bosjes verdween en niet mijn auto omkeerde. Typisch Afrikaans zijn ook de kleur van de lucht. Als jullie terug zijn kun je best een ouderwetse dia avond met speaker organiseren. Veel plezier en Oh`s en Ah`s
  9. Monica:
    16 augustus 2021
    Genoten van jullie avontuur, wat een prachtige foto’s daar zou ik ook niet uit kunnen kiezen
    Wat een ervaring zeg nog veel plezier
  10. Ruud:
    16 augustus 2021
    Hluhluwe Imfolozi Park zijn wij ook geweest veel gezien daar en zo te zien lekker gegeten in St Lucia.
    Veel plezier in het park.
    Mooie foto's van de Hippo's trouwens.
    Groetjes Ruud
  11. Joan en Hans:
    16 augustus 2021
    It looks like you are having a wonderful time. We look forward to seeing you in the Kruger on Friday.