26 augustus, Boksburg

26 augustus 2021 - Boksburg, Zuid-Afrika

Vandaag de laatste reisdag, terug naar Boksburg.

We vertrokken om 8.15 vanuit Sabie op weg naar oom Hans en Joan. Alles ging voorspoedig en na 3 uur rijden gaf de bus aan dat er een bepaald iets bij gegooid moest worden. AdBlue was de naam. Dit was om 13 uur.

Deze melding begon al voor St Lucia, maar wij dachten dat vragen we wel bij het tankstation die we tegen komen, maar bij elk tankstation dat we het vroegen kenden ze het niet of hadden ze het niet.

Dus maar weer verder rijden, we konden op dat moment nog meer dan 900 km ermee rijden tot vandaag. Na dat er geen km meer mee gereden kon worden gaf de melding aan nog 50 km en dan gaat hij niet harder dan 20 km. We zijn toen maar gestopt bij een tankstation die we tegen kwamen en daar weer proberen om AdBlue aan te schaffen. Maar ook hier geen geluk. Toen maar het noodnummer gebeld van het huurbedrijf. Dit ging ook niet helemaal goed ivm geen tegoed meer op het zuidafrikaanse nummer wat we hadden aangeschaft. Bij het tankstation maar weer tegoed gekocht en weer bellen. Na 3 keer gebeld te hebben (slechte communicatie en niet goed kunnen verstaan wat hun zeiden, ook nog dat ze terug zouden bellen en ons niet kunnen bereiken) en gesproken te hebben zouden ze een vervangend vervoermiddel laten komen. Hans had al 2 x aangegeven dat ze wel een vervoermiddel moesten geven waar 6 personen in kunnen en de bagage die we bij ons hadden. Ze zouden er een uur over doen om bij ons te komen. Dit was om 15.45. Om 16.30 komt er een auto aangereden die naast ons parkeerd. En je raad het al, het vervangend voertuig is gearriveerd. Een gewone sedan die plaats had voor 5 personen en 2 koffers als je deze volpropt. Die man zei ja deze hebben ze mij meegegeven.

Voor ons was de oplossing makkelijk. Rij naar ons toe en neem een paar flessen AdBlue mee. Dit begrepen ze niet bij de hulpcentrale.

Na wat gebel van die man met iemand van de centrale, zei hij dat er misschien achterin de bus een AdBlue fles zat. Wij de koffers uit de achterbak en jahoor we vonden de AdBlue in de zijkant van de achterbak. Wij snappen niet dat ze dat niet even gezegd hadden van het verhuurbedrijf dan was het heel anders gegaan.

Na even gereden te hebben met de bus konden we om 16.50 onze reis weer voortzetten. En kwamen om 17.45 aan bij oom Hans en Joan.

Daar kregen we een kop koffie of thee en later een heerlijke maaltijd voorgeschoteld.

Geen foto's dit keer, het zouden hele saaie foto's zijn geworden van het wachten.

Morgen gaan we rond 11 uur te testen en als het goed is krijgen we 2 uur later de uitslag en we hopen allemaal weer negatief te zijn zodat we later die dag op het vliegtuig kunnen stappen en zaterdag op Schiphol kunnen landen.

De Dekkers

1. Olga:
    26 augustus 2021
    Goede reis terug 🤗
  2. Gerard:
    26 augustus 2021
    Gelukkig op de jaatste dag dat dit gebeurd en het allemaal goed is af gelopen.
  3. Michael Dekker:
    27 augustus 2021
    We hope you had a nice holiday. Safe travels, see you again.
  4. Francisca:
    27 augustus 2021
    Nou, dat was wel even balen... en had je het gewoon in de bus. Maar ja, gelukkig op de laatste dag en niet onderweg.
    Nog een dagje rusten en dan weer vliegen. Goede reis en groetjes daar!
  5. Monica:
    27 augustus 2021
    Wat een prachtig reis hebben jullie gemaakt
    Ontzettend leuk ook om dit te lezen geniet nog even 🤞dat jullie negatief zijn
    Goede reis terug 🛫
  6. Monique:
    27 augustus 2021
    Zo maak je weer wat mee. Succes en een hele goede reis terug.
  7. Caroline Holtkamp:
    27 augustus 2021
    Een reis om heel lang te kunnen na genieten😍
    Alvast goede terugreis!
  8. Beppe rikkie:
    27 augustus 2021
    Jammer van deze stop maar verder is alles goed gegaan nu nog testen en de reis verder naar huis en dan bijkomen van de lange reis.
  9. Kevin Engels:
    27 augustus 2021
    Wat een super leuke verhalen en mooie foto’s we hebben er erg van genoten. Hoop dat jullie volgend jaar een ander land gaan bezoeken voor een maand lang. Het was namelijk wel erg rustig hier. Groetjes de Engels
  10. Sherran-Nee Birk:
    27 augustus 2021
    Oh dear! Sorry about your troubles with the AdBlue on your last leg of the trip. I suppose "go slow"was the theme for the day. At least you arrived in Boksburg safely. I hope you had a good holiday overall though. It has been quite an adventure! All the best with your travels back to Holland. I hope the last bit of your holiday goes well.
  11. Trudy:
    Vast welkom Thuis !
    Het blijft tot op de laatste dag spannend voor jullie tijdens deze reis! In Afrika, zal alle goeie komme.
  12. Elles:
    29 augustus 2021