22 augustus, richting Satara

24 augustus 2021 - Satara Rest Camp, Zuid-Afrika

We stonden vrij vroeg op, om 5.45 om om 7 uur op pad te gaan naar Satara.
Patrick en Jesca gingen bij oom Hns en Joan in de auto en wij met zijn vieren in de bus. Dit keer reed ik.
We waren wel benieuwd of de leeuw nog steeds bij de buffel zat. En natuurlijk stonden er alweer veel auto's bij de leeuw, die er nog steeds was. Hij was alleen wat naar achteren gaan liggen, dus ook minder zichtbaar. Heel veel gieren de boom. En de buffel lag van achteren helemaal open, je zag de ingewanden zitten.

DSCN1273

Ik zag een jakhals verder een jakhals oversteken en dus gingen we kijken of het lukte om die op de foto te krijgen. Maar helaas dit lukte niet.
Een paar kilometer verderop waren we gelukkig de eerste die erbij waren om een moeder hyena met haar 2 kleintjes vlak langs de weg te spotten. We zaten eerste rangs en konden goede foto's maken.

DSCN1282Hyena's met jonkiesDSCN1292DSCN1293DSCN1307DSCN1305DSCN1298DSCN1299DSCN1275Thunder birdsDSCN1281

Achter de moeder zaten wat grotere kleintjes te rennen en te vliegen met elkaar.
We hebben later nog 2 leeuwen gezien ver weg achter de bosjes en ook nog wat neushoorns waarvan 1 in de verte die ook bijna niet te zien zijn.

DSCN1323DSCN1324DSCN1326

Verder de bekende dieren als olifant, giraf, impala, gnoe en buffel.

DSCN1343~2DSCN1341DSCN1334DSCN1329

Wij zijn nog op zoek naar de jachtluipaard en luipaard. Ze zijn wel gezien door andere mensen maar nog niet door ons.
We kwamen om 14 uur aan in Satara en hebben rondabels bij het hek en ook nog naast elkaar. Wel zo gezellig.

DSCN1349DSCN1350En kijken of er wilde dieren willen langs lopen

Vanavond eten een broodje hotdog.
Nu even bijkomen van de zoektocht naar de dieren, morgen weer verder.
Morgen de 23ste gaan we op nacht safari van 20 tot 22. Dit is i.v.m. de avondklok.

De Dekkers

1. Beppe rikkie:
    24 augustus 2021
    Jullie hebben het druk met al dieren te zien een hele belevenis.
  2. Francisca:
    25 augustus 2021
    Prachtig al die dieren spotten en wij kijken thuis ook mooi mee.